Hamburg – smak czekolady, melodii i precyzji

filharmonia 2

Na pewno spytacie się: kto jedzie z dwójką dzieci do metropolii i to w sierpniu, w środku lata. No to odpowiadam, że MY! Dla nas duże miasta są wielką atrakcją na 2 do 4 dni pobytu. Na co dzień mieszkamy w przepięknym parku krajobrazowym z dużą dawką natury, więc mała odskocznia dobrze nam robi – wracając doceniamy jeszcze bardziej to co posiadamy!

Tak więc rozpoczęła się nasza przygoda:

Po troszce Wenecji
po troszce Gdyni
z całym pokładem słodkości
melodii i precyzji!

I znowu zdecydowaliśmy się na super szybki pociąg ICE, który w Niemczech gna do a czasem ponad 300km/h. Nie tylko chłopcy byli szczęśliwi jadąc wygodnie te ponad 5h ale i natura skorzystała z naszego świadomego wyboru – pociąg nadal jest najczystszą formą podróżowania, a dobrze kupiony bilet może być bardzo atrakcyjny. Myślę, że warto korzystać z alternatywnych środków transportu, by podróż urozmaicić. Ciekawostka: dzieci za okazaniem biletu w restauracji w pociągu otrzymują model ICE.

Atrakcyjne ceny biletów można dostać on-line już od 29€ w jedną stronę (co najmniej miesiąc wcześniej należy szukać w Internecie). I co najważniejsze: wszystkie własne dzieci do 14 lat jadą z rodzicami ZA DARMO!

Hamburg przywitał nas upałami, niezłe wyzwanie dla matki podróżującej z dwójka dzieci. No cóż, kolejne doświadczenia są w życiu potrzebne. Szybko powstał następujący plan: zwiedzamy, tak by w dzień być w klimatyzowanych pomieszczeniach a pod wieczór nad rzekę!

Oli Kran

I w ruch poszła mapa, co by mogło nas interesować. Padło na trzy klimatyzowane miejsca:

• świat miniaturowych miast i krajobrazów – Miniatur Wunderland
  • muzeum czekolady – Chocoversum Schokoladenmuseum
  • musical Król Lew – Musical König der Löwen

Z rana ruszyliśmy do świata miniatur, kolejki nie było, bilet w kasie kupiliśmy bez przeszkód. Z doświadczenia nie rezerwujemy on-line atrakcji, bo nie raz nam choroba czy nieoczekiwane wydarzenie pokrzyżowało plany. I w środku po prostu „Magia precyzji”. Jaka dokładność i szczegółowość miast. Pełen zachwyt nas ogarnął, bo większość miniaturowych krajobrazów w realnym świecie już widzieliśmy. Najdłużej chłopcy spędzili czasu przy symulacji wulkanu i na lotnisku. Niesamowite było odtworzenie Szwajcarii i Skandynawii. Precyzja przerosła nasze oczekiwania. Nasz pobyt zakończył sie po 4h obiadem w muzeum.

Najedzeni i ochłodzeni zdecydowaliśmy się na 30 minutowym spacer z lodem w ręku do muzeum czekolady. Po drodze przeszliśmy parę mostów wracając wspomnieniami do naszych przechadzek po Wenecji (też było nam tam gorąco) i tak jak w Wenecji to i w Hamburgu poszukaliśmy na chwilę cienia – tutaj była to piękna ruina Kościoła Mikołaja – Nikolauskirche.

Spacer udał nam się, daliśmy radę pomimo 36C. W muzeum przywitała nas ku naszej radości klimatyzacja. Bilet i tym razem zakupiliśmy w kasie bez kolejki. Miłym zaskoczeniem była informacja o możliwości zwiedzania z przewodnikiem w języku angielskim.

Muzeum to świetna atrakcja nie tylko dla łasuchów, to podróż przez lata historii czekolady i jej produkcji, to doświadczenie brązowej słodkości wszystkimi zmysłami smaku, węchu, wzroku, dotyku i słuchu. Na zwiedzających nie tylko czeka 3-metrowa czekoladowa fontanna, gdzie każdy zwiedzający może zamoczyć w niej swój wafelek, ale również możliwość stworzenia własnej tabliczki czekolady, którą każdy dostaje w prezencie – bezsprzecznie gwóźdź programu (highlight).

Lepiej nie mogło być na zakończenie dnia! No poza tym, że czekolada mam się rozpuściła, torebka termiczna nie sprawdziła się w taki upał. Tabliczka smakowała nadal, choć wyglądem przypominała… niech każdy sobie wyobrazi.

Kolejny dzień i kolejne doświadczenie: musical Król Lew w wersji niemieckiej po drugiej stronie rzeki Elby. Bilety w tym przypadku kupiliśmy dzień wcześniej, ponieważ biuro sprzedaży było parę kroków od muzeum miniatur. I niespodzianka – cena biletu nas ucieszyła – 50% taniej na last minute. Normalna cena kształtuje się od 100 €/ za osobę w górę. Prawda, że cena gra tu niesłychaną rolę, jeśli wybieramy się całą gromadką.

Na bilety zakupione w dzień spektaklu lub w przeddzień można osiągnąć upust do 50%. Ważne: zakupu biletu należy dokonać w biurze Musical – Stage Entertaiment GmbH

Cała przygoda zaczyna się już, gdy wsiadamy do statku, który wiezie całą masę ludzi na musical na drugą stronę rzeki. Miejsca nie zabraknie, bo statki kursują z dużą częstotliwością. Ale ta atmosfera – płynąć na Musical – fajne uczucie. Z dzieciństwa pamiętam wyjazdy autobusem na musical do Gdyni lub na METRo do Warszawy. Może dlatego tak bardzo lubię Musicale, a naszym chłopcom udało się zafundować coś niepowtarzalnego. Musical czaruje swoich słuchaczy, magia kolorów raduje naszą duszę i jak w okamgnieniu minęły 3h pięknego spektaklu.

Hamburg oferuje masę atrakcji, a jedną z nich jest na pewno stary tunel Elby, niepowtarzalne miejsce i tylko 18C w upalne dni. Towarowa winda nadal czynna, tak jakby na chwilę przenieść się o kilkadziesiąt lat wstecz.

Jeśli mowa o Hamburgu to nie powinno zabraknąć paru słów o porcie. Jest on po prostu wyjątkowy, statki jakie tam pływają są olbrzymich rozmiarów. Jako rodowita gdynianka delektowałam się tym widokiem dźwigów, pływających statków i lekkiej bryzy. Świetnie rozplanowana jest przystań, bardzo przystępna ludziom i jak w Wenecji czy Amsterdamie przemieszczają się statki między kolejnymi mostami. Gondoli się nie dopatrzyliśmy, ale wyprawy na zachód słońca ze świecami przy lampce wina na pokładzie było sporo.

Perełką przy porcie jest niepowtarzalna szklana Filharmonia, którą za darmo od środka można zwiedzić. Widok z jej balkonów jest oszałamiający, całe miasto jak na dłoni!

Do HAMBURGA wrócimy NA PEWNO i tym razem zabierzemy ze sobą naszego tatę. Chłopcy chcą mu tyle pokazać! Już jest pomysł! Kolejną wyprawę wzbogacimy o wypad na bardzo popularną w Niemczech wyspę Sylt!

A co do upałów – na termometrze pokazywało 36C ale my jakoś tego tak naprawdę nie odczuliśmy. Czy plaża byłaby dla nas lepszą alternatywą – z pewnością NIE.

port

Ciekawostka: z Hamburga jeździ pociąg ICE bezpośrednio na słynną wyspę Sylt na morzu północnym jakieś 2h podróży.

Przydatne:

Die Hamburg Card: www.hamburg-tourism.de/buchen/hamburg-card/

Deutsche Bahn: www.db.de

Stage Entertaiment GmbH: www.stage-entertainment.de

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.